måndag 10 juni 2013

Ekonomisk överskt

Jag tänkte det kunde vara intressant att redovisa hur jag ligger till ekonomiskt. Jag har jobbat ganska exakt i 3 år nu och just nu och mitt sparkapital uppgår i skrivande stund till:

+ 45 725    (tillfälligt sparkonto)
+ 67 542    (sparkonto)
+ 108 510  (aktiekonto 1)
+ 15 469    (aktiekonto 2)
-------
+ 237 246

Utöver detta har jag ca  6 000 på mitt lönekonto. Det är pengar som "får" ta slut fram till nästa lön. Givetvis kommer jag inte bränna allt tills dess så resterande kommer gå in på något av sparkontona.

Jag har som mål att varje månad sätta av minst 5 000 till långsiktigt sparande. Ett snitt, utslaget per månad under de tre år jag aktivt har arbetat visar att jag i genomsnitt har satt av 6 590 kronor per månad till långsiktigt sparande, alltså mer än 30 % högre avsättning än utsatt mål. Känns helt ok.

2 kommentarer:

  1. Någon anledning bakom de 2 olika aktiekontona?

    Mvh,
    Snåljåpen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, egentligen inte. Ett gammalt Avanza-konto och ett mini-konto. Planen är att flytta över till ISK inom en överskådlig framtid :)

      Radera