lördag 27 juli 2013

Spartips - World War Z - Svindyr biobiljett

Helgen är här och med den kommer såklart det dåliga vädret. Igår var jag på bio och kikade på World War Z - en okej film som inte påminde speciellt mycket om boken med samma namn som jag däremot tycker är riktigt underhållande och  bra. Tjejen som inte hade några förväntningar alls tyckte nog den var bättre än mig - och då hatar hon i vanliga fall zombiefilmer och "äckliga" filmer. Något som inte var lika underhållande var biljettpriset. 140 -jävla- spänn för att få se filmen... och då fick jag köpa till snacks! Även om filmen kostade ungefär 190 miljoner dollar att spela in tycker jag biljettpriserna är för dyra. Att filmen var så dålig från början att man var tvungen att filma och klippa om filmen skall inte vi besökare få bekosta.

Biljettpriset i sig var 125 kronor styck. Dyrt i sig, men i det priset kan man ju tycka att åtminstone 3d-glasögonen skall ingå, men icke! Dessa får man numera köpa till för 15 kronor! Tidigare ingick detta i priset trots att det dyrare filmerna för några månader sedan bara kostade 110 kronor per biljett. Nu håller jag hårt i mina 3d-glasögon och tycker ni andra skall göra det också om ni råkar fått med er några gamla hem. I Sverige gjordes förra året 18 miljoner besök på biograferna i landet. Hur många av dessa som köpte 3d-glasögon förra året borde vara 0 eftersom dessa var gratis då. Hur stora intäkterna blir i år är såklart svårt att uppskatta men om 1,5 miljoner går på bio "för första gången" 2013 och köper glasögon blir det en bra slant. 

Vill man spara mer slantar väljer man såklart att köpa godis och snacks på ett annat ställe än just biografen (även om ni för min del gärna får spendera era slantar där eftersom jag äger aktier i Ratos som i sin tur äger aktier i vår populära biokedja). Priserna inne på SF är såklart välkryddade och väljer man att köpa sitt godis på Ica för 5,90 kr/h får du mycket mer för dina pengar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

  1. Har för mig att alla 3D-brillor inte funkar överallt på grund av olika tekniker för 3D-systemet. Men jag vet inte :).

    För övrigt så väntar jag till filmen hamnar på Netflix, då kanske jag kan unna mig den.

    Mvh,
    Snåljåpen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm! Så är det kanske! Då får man hoppas att SF upplyser om detta i så fall.. surt att ta med sig glasögon som ändå inte fungerar! Snacka om att kasta pengarna i sjön! Ja, filmen är av sådan karaktär att den inte måste upplevas på bio. Inga jättepampiga scener e.t.c!

      Radera
  2. Tyckte att det var en underhållande bio-film. Ungefär exakt vad jag förväntade mig. Varken mer eller mindre. Stort plus för Brad Pitt som är en av mina absoluta favoritskådisar.

    Och läs din hemliga mail ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också Pitt faktiskt (no homo). Ska kika mailen :)

      Radera
  3. Underhållande film! jag slapp iallafall betala extra för glasögonen.

    SvaraRadera
  4. Klart tjejen gillade filmen! Ögongodis juh=) men säg inte det till mannen här hemma=) Jag skulle juh aaaaaldrig gilla sånah där pitt valpar=)

    SvaraRadera