torsdag 12 september 2013

Tips sökes: köpa löparskor på nätet?

Mina gamla löparskor börjar sjunga på sista versen och jag måste snart köpa nya. Som vanligt önskar jag få så mycket valuta som möjligt för mina pengar... med andra ord; så mycket sko som möjligt för så rimlig peng som möjligt. Jag har inget behov av att ha senaste trendskon utan en modell som har ett år eller två på nacken gör mig inget!

Jag har satt en budget på ungefär 650 kronor och behöver nu hjälp med att hitta en pålitlig webshop med prisvärda löparskor. Hittills har jag spanat in Wiggle och Activinstinct som har ett bra utbud i min priskategori, men självklart måste det finnas fler sidor. Och nog finns det pengar att spara alltid! En sko jag sneglat lite på (Asics Gel Phoenix 5) kostar i Sverige (via prisjakt) 749. Köper jag den via Wiggle får jag ge knappt 400...

Är det någon av mina kära läsare som har något tips var jag ska leta? Produkten bör finnas i EU för att undvika eventuell tull och hög frakt. Alla tips mottages tacksamt!




4 kommentarer:

  1. http://www.sportsshoes.com/
    Skickas från England.

    Hej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Ska jämföra lite med de andra siterna och se hur de ligger i pris!

      Radera
  2. Varför inte besöka Stadium outlet? Mannen hittade sina nike löparskor för 200kr. Hade kostat förut 1200kr! Brukar finnas bra erbjudanden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är också en idé! Det känns dock som man åker dit lite på chans och hoppas att dom har något bra i butiken?

      Radera