måndag 6 januari 2014

Ekonomiska mål 2014

Nya tider, nya strider - År 2014 är här!
För min del tror (och hoppas) jag att 2014 kommer bli ett spännande år. I slutet av 2014 har jag som mål att mina omsättningstillgångar skall ha ett värde av 400 000 kronor. Det innebär att sparandet 2014 skall uppgå till 85 000 (allt annat lika). Jag tror det är en ganska realistisk siffra med tanke på att jag har en del lite större planer för året.

Att flytta och byta jobb är två andra mål som jag har för 2014. I skrivande stund är jag sugen på att ta steget och börja arbeta mer som controller istället för att bara jobba med redovisning som jag gör idag (även om jag idag även mer och mer arbetar med analys och förklaring av diverse KPIs). Ett byte av jobb/yrke kan  eventuellt innebär att jag får sänka min lön något -misstänker jag- eftersom jag inte har jättestor erfarenhet inom controller-yrket. Vi får se.

Att byta boende är också förknippat med ökade utgifter under en period, men samtidigt sänkta kostnader framledes då vi blir två som delar på "allt". Vi har just nu en lägenhet på gång som vi troligen ska köpa, men det är några parametrar kvar som måste stämma. Eventuellt får jag lägga in en extra slant till insatsen. Vi får se vad mötet med banken om några dagar resulterar i. Mer info om lägenheten kommer om några veckor.

Som ni märker har jag en del lite större mål inför det nya året. Jag hoppas allt går som planerat. CV:et är uppdaterat så för min del gäller det att hitta energi till att hitta och söka lite intressanta jobb samtidigt som året hetsigaste månad på jobbet snart tar sin början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar