tisdag 7 januari 2014

Sålt MQ!

Idag sålde jag av mitt innehav av MQ. Såhär i efterhand funderar jag på om det var lite väl tidigt. Tanken var från början att sälja av hälften och därmed vikta ner mig lite, men jag glömde blocka ur "hela innehavet" på Avanzas site. När jag 2 sekunder senare skulle gå tillbaka och ändra min order ballade Avanzas site ur och kastade ut mig. När jag kom in efter 5-10 minuter var mina aktier sålda. Nåväl, ett ärligt "misstag" från min sida, även om mini-krashen hos Avanza kom olägligt, men det är sådant som händer. Trivs fortfarande med deras site och har inga planer på att byta.

I dagsläget tycker jag egentligen att aktien ser ganska aptitlig ut, men jag är inte helt hundra på att den nya VDn har lyckas vända skutan helt, även om senaste rapporten visade att det går åt rätt håll. Några kontinuerligt ökande utdelningar har det inte varit tal (med all rätt, sett till dalande vinster). Jag har varit inne ganska länge i MQ (köptes innan jag mer gick över på att snegla mot ökande utdelningar hos företag) och jag har legat en hel del minus i aktien. Första köpet gjordes på 29,50, men har snittat ner mig en del så jag kom ändå ur affären med totalt +15%. Som lägst var aktien nere kring 13 kronor tror jag, och jag personligen köpte som lägst på 17,80. Ibland är det inte så dumt att snitta ner sig om man tror på ett företag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar