tisdag 11 februari 2014

Säger upp min lägenhet!

Nyligen fick jag bekräftelse på att min lägenhet är uppsagd. Jag har kommit fram till att det är ganska onödiga pengar jag betalar för den. För de som inte vet arbetar jag i två olika städer som ligger 20 mil ifrån varandra (självvalt för att få ihop förhållandet jag har). Lägenheten jag nu sagt upp sover jag 2-3 nätter i veckan i. Just nu är hyran ca 5 300 kr / månad + el och uppvärmning. Min plan är som jag har skrivit tidigare
att fixa ett nytt jobb och detta kan ses som ett steg i processen.

När jag flyttade in skedde det ganska snabbt då mitt andrahandskontrakt inte blev förlängt så jag fick ta vad som fanns tillgängligt snabbt på marknaden. Hade jag fått välj hade jag valt en mindre lägenhet där uppvärmningen ingick, men då fick det bli som det blev. Att köpa något var inte aktuellt heller vid tidpunkten då jag inte visste hur min framtid såg ut den närmaste tiden. Nu är vi på det klara i vilken stad vi vill bo i och lotten föll på mig att försöka ordna ett nytt givande jobb.

Nu har jag därmed tre månader på mig att hitta ett nytt jobb om jag inte vill övernatta på billiga hotell eller hos familj och vänner. Jag har dock fått erbjudande att övernatta hos mina föräldrar om det inte löser sig innan dess. De bor ensamma i en hyfsat stor villa med lediga rum så det hade funkat temporärt. Flytta hem till mamsen och pappsen när man är över 25 kanske vore något!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera