tisdag 25 mars 2014

Ekonomisk översikt, mars

Ny lön - ny sammanställning! Min ekonomiska status per 2014-03. Siffrorna inom parentes är samlat värde 2014-02. Har inte hänt speciellt mycket på investeringsfronten. Några utdelningar har trillat in (Realty Income & Axfood).

En helt ok sparmånad; 8 874 kronor kunde avsättas trots lite småköp till pågående renovering. Värdeökningsmässigt har det gått sämre. Ryssland smällde till och min portfölj har inte riktigt hämta sig sedan dess.

+49 179 (+ 40 305)    (tillfälligt sparkonto)
+111 804 (+ 111 800)    (sparkonto)
+119 534 (+ 122 104)  (aktiekonto 1)
+72 024 (+ 73 501)   (aktiekonto 2)
+352 541 (+ 347 710)

Värdet på tillgångarna har ökat med ungefär 5 000 från f.g. månad tack vare nytt tillfört sparkapital. Hade jag inte gjort avsättningen hade jag istället backat med nästan 4 000! Kostnaderna för månaden uppgick till -16 458 (-13 714). En kostnadssammanställning kommer senare i veckan förhoppningsvis.

4 kommentarer:

  1. Renovering ger alltid en massa plötsliga utgifter även om man försöker styra upp inköpen. Helt värdelöst!

    Hur mycket ska renoveras?

    Mvh

    SvaraRadera
  2. I ett första skede blir det totalrenovering av kök + väggar/golv i hall och vardagsrum. Sovrummet är typ klart. Skall ta in hjälp på det mesta i köket men skall fixa golv och eventuellt väggar själv.. om jag lär mig bredspackla professionellt... :-)

    SvaraRadera
  3. Vad har du satt för budget?
    Ska själv snart på köket! Vet inte riktigt än vad det blir mer än att det ska läggas klinkers.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite löst är målet preliminärt att klara oss på 100k för rubbet. Vi ska som sagt riva ut hela köket och in med nytt kök + vitvaror så det lär gå några slantar. Köket ink. vitvaror går på runt 60k (ganska litet IKEA-kök + troligen electrolux-vitvaror) som det ser ut nu. Jag hoppas vi kan klara själva installationen av köket för 40k efter ROT. Vi har inte tagit in några offerter etc än utan installations-kostnaden är tagen ur luften egentligen.

      Hur ser det ut för er?

      Radera